Lediga jobb på Svenska Ledargruppen 

Svenska Ledargruppen är ett konsultföretag som stödjer organisationer inom områdena Arbetsmiljö - Säkerhet - Krisberedskap. Vår affärsidé är att hjälpa organisationer att utveckla en trygg miljö. Vi förebygger problem, stödjer i ett akut skede och minskar konsekvenserna efter en händelse. Via våra abonnemang och tjänster säkerställer vi att organisationen lever upp till miniminivå enligt Arbetsmiljölagen och Lagen om skydd mot olyckor m.m. Via vår egen krisledningscentral levererar även psykosocialt stöd samt resurser vid akuta situationer och dess efterförlopp, dygnet runt. 

I dagsläget har vi drygt 350 anslutna organisationer med drygt 35 000 användare. Våra kunder finns både inom offentlig och privat sektor.

Vi söker:

  • Seniorkonsulter till Region Syd och Region Öst
  • Utbildare och konsulter till region Väst 
  • Administratör/operatör heltid till Göteborg
  • Ekonom/operatör heltid till Göteborg

Om oss 
Svenska Ledargruppen grundades 2005, vi är idag 23 medarbetare och verkar över hela Sverige med huvudkontor i Göteborg och regionkontor i Malmö, Linköping och Stockholm.

Mer information om oss och våra olika koncept återfinns under våra webbsidor 
www.ledargruppen.sewww.utbildning.ledargruppen.sewww.baskontroll.sewww.slalarm.se.

 

Seniorkonsulter till Region Syd och Region Öst 

Till regionerna Syd och Öst söker vi seniorkonsulter som vill fortsätta utveckla regionerna och stötta våra befintliga kunder.

Arbetsuppgifterna omfattar:
Konsulttjänster med att inventera, utveckla och förenkla våra kunders arbetsmiljö-, säkerhets- och krisberedskapsarbete. En stor del av tjänsten omfattar att leda utbildningar och övningar inom dessa områden. I arbetet ingår beredskaps- och jourtjänst för Krisjouren/HELP24. Det förekommer även att man som konsult kliver in som resurs i våra kunders befintliga organisationer under en begränsad tid. 
Vi befinner oss i ett utvecklingsskede och i arbetsuppgiften ingår även att tillsammans med respektive regionchef hitta nya forum och kanaler för vår fortsatta expansion och utveckling.

Krav:
Du ska ha lång erfarenhet av:

  • Samhällets säkerhets- och/eller krisberedskapsarbete.
  • Arbete som ledare och projektledare.
  • Utbildnings- och övningsverksamhet.

Samt:

  • Lämplig eftergymnasial utbildning.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
  • Mycket god förståelse inom IT och de vanligast förekommande Microsoftprogrammen.
  • B-körkort.

Erfarenhet av krishantering och psykosocialt stöd är en merit.

Som person är du är social, engagerande och har stort kundfokus. Du är bra på att se helheter samt kan förenkla och beskriva komplexa frågeställningar. Du är lösningsorienterad, flexibel och vill ingå i en dynamisk konsultorganisation. Din målsättning är att vara på rätt plats vid rätt tid, redo att rycka in.

Om tjänsten
Utgångspunkt är Malmö i region Syd eller Linköping i region Öst. Mycket av arbetet sker ute hos kund, ibland även utanför regionen, därför är resor i tjänsten vanligt förekommande. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar provanställning. Start snarast enligt överenskommelse. 

Frågor besvaras av:

  • VD, Jonas Lundberg 031-760 87 91 e-post
  • Patrik Svedenskiöld, Regionchef Syd 040-631 14 00 e-post
  • Thomas Hensler Regionchef Öst 013-465 90 40 e-post

Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan med CV och personligt brev med löneanspråk skickas till VD Jonas Lundberg e-post

Utbildare och konsulter till region Väst 

Till Göteborg söker vi utbildare och konsulter som vill utvecklas inom områdena arbetsmiljö och säkerhet. Vi ser idag ett behov av förstärkning främst inom arbetsmiljö och säkerhet med fokus på bygg, anläggning, fastighetsägaransvar och byggarbetsmiljösamordning (BAS P/U) eller brand.

Arbetsuppgifterna som konsult omfattar:
En stor del av tjänsten omfattar att leda utbildningar och övningar inom arbetsmiljö, säkerhet och krisberedskap. Konsultrollen innebär att inventera, utveckla och förenkla våra kunders arbetsmiljö-, säkerhets- och krisberedskapsarbete. I arbetet ingår beredskaps- och jourtjänst för Krisjouren/HELP24.

Krav:
Du ska ha erfarenhet av:

  • Arbetsmiljö och säkerhet med fokus på bygg, anläggning, fastighetsägaransvar och byggarbetsmiljösamordning (BAS P/U) eller bred erfarenhet från Räddningstjänsten i olika roller.
  • Arbete som ledare och projektledare.
  • Utbildnings- och övningsverksamhet. 
  • Lämplig eftergymnasial utbildning.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
  • Mycket god förståelse inom IT och de vanligast förekommande Microsoftprogrammen.
  • B-körkort.

Erfarenhet av krishantering, psykosocialt stöd, HMS/KMA-system är meriterande.

Som person är du är social, engagerande och har stort kundfokus. Du är bra på att se helheter samt kan förenkla och beskriva komplexa frågeställningar. Du är prestigelös, lösningsorienterad, flexibel och vill ingå i en dynamisk och platt konsultorganisation där du gärna kavlar upp ärmarna och hugger i där det behövs.

Om tjänsten
Utgångspunkt är region Väst och mycket av arbetet sker ute hos kund eller i våra utbildningslokaler i Focushuset, Göteborg. Ibland sker även leverans utanför regionen, därför är resor i tjänsten förekommande. Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar provanställning. Start snarast enligt överenskommelse. 

Eventuella frågor besvaras av:
VD, Jonas Lundberg 031-760 87 91 e-post
Regionchef Väst Daniel Holmbom 031-760 87 97 e-post

Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan med CV och personligt brev med löneanspråk skickas till VD Jonas Lundberg e-post

Ekonom/operatör till Göteborgskontoret 

Vi erbjuder ett självständigt och utvecklande arbete inom ekonomiområdet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är flera, allt från löpande bokföring, fakturering, in- och utbetalningar, löner, skatter, avgifter och moms, kontakt med myndigheter, budgetering och prognoser, månadsbokslut samt ekonomiadministrativt arbete. Du säkerställer en övergripande översikt av ekonomin. 
Du har mycket kontakter i den interna organisationen men också externt med både kunder och leverantörer. Utveckling av befintliga rutiner sker kontinuerligt för att få en så effektiv ekonomiadministration som möjligt. Tjänsten kommer även innehålla övriga administrativa uppgifter i våra system och i våra abonnemang samt att hjälpa till som operatör. Som operatör hos oss är du den första kontakten för våra kunder och tar emot larm av olika typer. Efter mottaget larm prioriterar och mobiliserar du våra interna och externa specialister som hanterar situationen.    

Kvalifikationer
Du ska ha relevant utbildning inom ekonomi och redovisning samt minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom området. Som person är du ansvarsfull, strukturerad och metodisk. Då du kommer att ha huvudansvaret för ekonomin på företaget, är det viktigt att du har god förmåga att arbeta självständigt, men även trivs bra i grupp. Du har lätt för att ta egna initiativ och vill utvecklas i din roll. IT-kunskap är ett plus. Då många olika arbetsuppgifter ingår i tjänsten så du ska vara flexibel i ditt sätt att arbeta. I arbetet som larmoperatör pratar du med personer i kris, och det är viktigt att du är empatisk, lugn och trygg. 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du kommer att arbeta 75-100%. Start snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är i Göteborg där vi i dagsläget 15 personer. Vi finns i fräscha lokaler i Focushuset med en tillhörande konferens- och utbildningsavdelning. 

Frågor besvaras av Erika Hansen Sjöman 031-760 87 81, e-post.
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan med cv, personligt brev samt löneanspråk skickas till info@ledargruppen.se 

Administratör/operatör till Göteborgskontoret 

Som administratör arbetar du med utbildningsadministration, struktur- och textuppdateringar i våra system samt ger löpande stöd till våra kunder. Som administratör verkar du också som verksamhetsstöd till våra medarbetare i samtliga regioner. Som operatör i vår krisledningscentral har du den första kontakten med våra kunder och tar emot larm av olika typer. Efter mottaget larm prioriterar och mobiliserar du våra interna och externa specialister som hanterar situationen.

Kvalifikationer
Arbetet som administratör kräver att du har god förmåga att sätta dig in i och hantera nya system, samt har lätt för att uttrycka dig i skrift, både på svenska och engelska. Du ska kunna förenkla komplicerade texter och göra dem lättförståeliga. Som person är du strukturerad, noggrann och flexibel. Flera av våra större projekt innebär kontakter med bygg- och fastighetsbranschen, därför är det meriterande om du har erfarenhet från dessa områden. I arbetet som operatör i krisledningscentralen pratar du med personer i kris, och det är viktigt att du är empatisk, lugn och trygg. 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper!
Du kommer att arbeta 75-100%. Start snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Tjänsten är i Göteborg där vi i dagsläget 15 personer. Vi finns i fräscha lokaler i Focushuset med en tillhörande konferens- och utbildningsavdelning.

Frågor besvaras av Erika Hansen Sjöman 031-760 87 81, e-post.
Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
Ansökan med cv, personligt brev samt löneanspråk skickas till info@ledargruppen.se 

Formulär för spontanansökan till Svenska Ledargruppen i Göteborg 

Vi vill hitta framtidens medarbetare, kanske är det just du? Skicka in en spontanansökan till oss. Passar din profil in på någon av våra tjänster, så hör vi av oss. Välkommen med din ansökan!

Spontanansökan