Krisjouren är en abonnemangstjänst som säkerställer din organisations krisberedskap. Tjänsten ger råd och stöd före, under och efter en oväntad händelse. Bärande idé är att höja beredskapen och förmågan att hantera en oväntad händelse och att ge stöd i förloppet samt minska långtidseffekterna efter en skada.
Med Krisjouren får ni tillgång till:
- Digitala verktyg: Anpassade checklistor, handlingsplaner och kontaktlistor för effektiv krishantering, allt lättillgängligt i webbsystemet.
- Psykosocial stöd: Vi erbjuder hjälp dygnet runt via telefon vid akuta situationer.
- Kristeam på plats: Vi kan vara på plats inom 1-6 timmar (1-24 timmar norr om Gävle) för att ge er stöd.
- Utbildningar och övningar: Vi erbjuder ett brett utbud av utbildningar för att förbereda er organisation.
En helhetslösning för krisstöd
Efter genomfört startprojekt garanterar vi att din organisation lever upp till miniminivå i gällande lagstiftning inom krishantering. Utifrån din organisations risker och behov skräddarsyr vi en helhetslösning för dig.
Vi tar hand om regelbunden lagbevakning och ser till att er dokumentation alltid är uppdaterad. En gång per år genomför vi en revision av era krisprocesser, så ni alltid följer gällande lagstiftning.
Snabb hjälp vid krishändelser
Vid mindre krishändelser erbjuder vårt webbsystem tydliga steg-för-steg-instruktioner. I det akuta läget kan du ringa vår egen krisledningscentral som direkt lotsar dig till den hjälp du behöver.
Vår egen krisledningscentral är en dygnet-runt-bemannad tjänst som tar emot, registrerar och gör en första prioritering av ärenden. Operatörerna i krisledningscentralen har god vana att i telefon möta stressade personer och snabbt göra en första bedömning så att rätt specialist kan kopplas in. Med ett nätverk av hundratals krisspecialister över hela Sverige är vi alltid redo att stödja er.